amoscickaAbsolwentka Wydziału Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej, specjalność: kartografia i fotogrametria (1997). Stopień doktora nauk technicznych w dyscyplinie geodezja i kartografia uzyskała w Instytucie Geodezji i Kartografii w 2005 r. W 2015 r., na Wydziale Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej, uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk technicznych w dyscyplinie geodezja i kartografia.

W latach 1997-2013 pracownik naukowy Instytut Geodezji i Kartografii w Warszawie. Od października 2015 zatrudniona w WAT na stanowisku profesora nadzwyczajnego.

Zainteresowania naukowe: wykorzystywanie technologii geoinformacyjnych w naukach humanistycznych, głównie w zakresie zarządzania, dostępu oraz popularyzacji ruchomego dziedzictwa kulturowego.

Dr hab. inż. Albina Mościcka uczestniczyła w 14 projektach badawczych, finansowanych ze środków krajowych oraz 8 współfinansowanych z funduszy europejskich. Jest autorką ponad 40 recenzowanych artykułów naukowych opublikowanych w krajowych i międzynarodowych czasopismach, materiałach konferencyjnych oraz kilku rozdziałów w monografiach. Na swoim koncie ma ponad 30 prezentacji ustnych na konferencjach i seminariach krajowych i zagranicznych, a także prawie 50 prac wdrożeniowych.

Uczestniczyła w 4 stażach zagranicznych, finansowanych głównie ze środków europejskich. W 2012 r. odbyła staż na Uniwersytecie Stanforda w Dolinie Krzemowej w USA, w ramach programu „Top 500 Innovators Science-Management-Commercialization” organizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jest laureatką nagrody III stopnia Ministra Infrastruktury za wybitne osiągnięcia twórcze w dziedzinie geodezji i kartografii (2001), a także nagrody „Excellence in Cartography” Międzynarodowej Asocjacji Kartograficznej (2001).

W latach 2009-2011 pełniła rolę kluczowego eksperta ds. kartografii w projekcie realizowanym przez FM-International Oy FINNMAP (Finlandia) na zlecenie Komisji Europejskiej w Duszanbe (Tadżykistan). Jest autorką 3 materiałów szkoleniowych w języku rosyjskim i angielskim.