bwojewodzkiAbsolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji WAT z 1987 roku. Studiował na specjalności Budowa Lotnisk. Po studiach, w latach 1987-1992, pracował w 16 batalionie budowy lotnisk w Jarocinie na stanowiskach: kierownik laboratorium drogowo-lotniskowego, geodeta sekcji budownictwa, kierownik odcinka robót, kierownik budowy. Pracował na najważniejszych lotniskach Sił Powietrznych RP na których prowadził budowę, modernizację, remont i rozbudowę różnych typów nawierzchni lotniskowych i drogowych.

W 1988 r. zdobył złoty medal w ogólnopolskim Turnieju Młodych Mistrzów Techniki. Uzyskał uprawnienia budowlane wykonawcze i projektowe bez ograniczeń.

W 1995 roku, uzyskał stopień doktora nauk technicznych w dyscyplinie budownictwo. Od 1995 roku pracował jako asystent potem adiunkt w Zakładzie Dróg, Mostów i Lotnisk a w 1998 roku został kierownikiem ZDMiL. W latach 1999-2001 zorganizował i kierował trzema edycjami studiów podyplomowych „Modernizacja i dostosowanie lotnisk wojskowych do standardów NATO”. W latach 2003-2006 pełnił obowiązki zastępcy szefa Instytutu Inżynierii Lądowej i Geodezji. W Instytucie ILiG odpowiadał za działalność dydaktyczną i organizacyjną. Koordynował pracę instytutu w zakresie kształcenia studentów cywilnych i wojskowych w WAT i filii w Zamościu.

W 2007 roku przeprowadził dwie edycje kursu „Eksploatacja i osłona techniczna infrastruktury drogowej w sytuacjach kryzysowych” dla kierowniczej kadry Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Był współorganizatorem międzynarodowych konferencji naukowo-technicznych inżynierii wojskowej w latach 1994-2002.

Działalność naukowa.

Zajmuje się problemami badawczymi i technicznymi związanymi z projektowaniem, wykonywaniem i eksploatacją nawierzchni dróg i lotnisk. Jest autorem 42 artykułów i referatów konferencyjnych z tej tematyki. W latach 1998-2000 kierował pracą badawczą statutową „Zastosowanie konstrukcji składanych w remoncie i odbudowie obiektów komunikacyjnych”.

Prowadził tematy badawcze:

1. „Modelowanie pracy nawierzchni drogowo-lotniskowych wzmocnionych geosyntetykami” 2000 r.

2. „Modelowanie pracy nawierzchni drogowo-lotniskowych naprawianych doraźnie z wykorzystaniem płyt cienkich” 2003 r.

Pod jego kierunkiem zrealizowano prace badawczo-wdrożeniowe:

• Dla Wojsk Lotniczych pt. „Technologie szybkiej naprawy nawierzchni lotniskowych w czasie działań operacyjnych Sił Powietrznych RP”.

• Ocena przydatności systemu CONSOLID do stabilizacji gruntów.”

• Opracowanie analizy porównawczej dotyczącej wyboru lokalizacji pod planowaną budowę lotniska regionalnego dla aglomeracji lubelskiej. Praca realizowana na zlecenie Wojewody Lubelskiego (współautor: prof. Jan Marszałek).

Autor programów komputerowych do symulacji pracy nawierzchni składanych obciążonych kołem lądującego i startującego samolotu oraz programów do obliczania konstrukcji nawierzchni betonowych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotów: budowa lotnisk, lotniska wojskowe, budowa i eksploatacja dróg, remont i utrzymanie dróg i ulic, nawierzchnie betonowe i asfaltowe. Kierownik ponad 100 prac dyplomowych, opiekun wielu grup studenckich, kierownik praktyk. Prowadził studia indywidualne 6 studentów.

Jest projektantem wielu odcinków dróg i ulic, nawierzchni lotniskowych, lądowisk dla śmigłowców oraz obiektów specjalnych np. płaszczyzna prób silników dla śmigłowca Mi8 na terenie lotniska Okęcie. Autor wielu ekspertyz, opinii technicznych i weryfikator projektów z zakresu budowy i remontów dróg i lotnisk. Jest rzeczoznawcą SITK w zakresie nawierzchni drogowych i lotniskowych. Należy do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.

Jest członkiem zarządu mazowieckiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz od 2004 r. przewodniczącym Komisji Kwalifikującej Rzeczoznawców SITK. Do 2013 roku pracował w Polskim Komitecie Normalizacyjnym przy opiniowaniu, wprowadzaniu i aktualizacji norm europejskich w dwóch komisjach: drogowej i geosyntetyków.